måndag 2 februari 2015

Är så less

När jag kom hem från min semester 2015-01-30 så var inte lägenheten renoverad som utlåvat, det som skulle vara gjort var däremot inte gjort. Tog kort på allt som var slarvgjort, förutom att det inte var målat mer än ett varv i köket så var det inte slipat det som var spacklat och det var missat att måla på några ställen. Sedan skulle taket i rummet ha varit spacklat och målat, väggarna skulle ha varit tapetserade men som sagt var, icke sa nicke. Helgen som skulle gå åt till att städa har inte gjort det, förhoppningsvis blir allt klart denna vecka, får man hoppas i alla fall.
Ibland begriper jag inte hur jag ska få livet att gå runt, hur jag ska ta mig från dag till dag. Hur jag ska orka leva, hur jag ska orka vara glad och hur jag ska orka vara stark. Jag vet att jag inte alltid kan vara stark, det kan ingen, men jag vill inte bryta ihop inför alla, det räcker att jag gör det hemma i min ensamhet.
Jag får försöka idag, klara dagen ut. Så får jag se om jag klarar av att kliva upp imorgon.

Se tiden an mina vänner, det ska jag försöka orka göra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar