torsdag 22 januari 2015

Motarbetat

Ibland känner jag mig motarbetad, beror det på min sjukersättning på 25%, beror det på vem jag är eller den bästa varianten, beror det på att jag inte är kvalificerad för det jag vill göra? Jag tänker på livet istort, att orka och klara av att vara en människa bara.

Livet leker inte
jag är inte kvalificerad att leva
inte kvalificerad

Livet leker inte
jag orkar inte ens jobba 75%
inte vara jag
ens på deltid

Livet leker inte
livet motarbetar mig
nuet motarbetar mig
framtiden motarbetar mig

Livet leker inte
när jaget motarbetar mig
när orken motarbetar mig
när framtiden motarbetar mig

Livet leker inte
eftersom jag inte orkar med
framtiden
tiden nu

Livet leker inte
när jag bara längtar efter ett slut
är för feg
tar för mycket hänsyn

Livet leker inte
när nuet är för jobbigt
framtiden är för jobbig
och slutet för långt borta.

Livet leker inte
jag är inte kvalificerad att leva
inte kvalificerad

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar